Jakiś czas temu pisaliśmy o tym czym jest efekt Hawthorne’a i jak można go wykorzystać dla poprawy efektywności pracy. Efekt Hawthorne’a świetnie sprawdza się również w aspekcie szkoleń na których wysyłamy pracowników. Niezależnie od tego czy są to szkolenia miękkie czy twarde.
Generalnie, projektując szkolenie dla pracowników czy też wybierając firmę szkoleniową zależy nam na tym, aby szkolenie było jak najlepsze i by pracownicy wynieśli z niego jak najwięcej.
Oczywiście nigdy nie da się wybrać najlepiej i ze 100% pewnością. Efekt Hawthorne’a sprawia jednak że nawet jeśli się pomylimy i wybierzemy szkolenie które nie będzie aż tak merytorycznie doskonałe, to pracownicy będą mieli poczucie że nowe kompetencje nabyli i ich efektywność w tym zakresie wzrośnie. Oczywiście najlepiej wybierać szkolenia jak najlepsze, ale efekt Hawthorne’a który sprawia że pracownik który ma poczucie że jego manager o niego dna pracuje bardziej efektywnie pozwala na zwiększenie pewności sensowności wysyłania pracowników na szkolenia!