Co psychologia pozytywna wnosi do biznesu?

Psychologia pozytywna, w opozycji wobec standardowych zagadnień którymi zajmuje się psychologia (czyli agresją, zaburzeniami, wpływem i manipulacją, uprzedzeniami i stereotypizacją, zaburzeniami społecznymi) dotyka obszarów które mają dla człowieka pozytywne konotacje.

Zagadnieniami, które interesują psychologów pozytywnych są szczęście, pozytywne emocje, związki międzyludzkie w ich budującym i rozwijającym aspekcie, siła jednostki i jej umiejętności kształtowania wartościowego i pełnego zadowolenia życia. Psychologia pozytywna jest obszarem który rozwija się od niedawna – o czym świadczy chociażby lista publikacji w tym zakresie, która jest zdecydowanie niższa niż tematyka depresji, nerwicy czy trudności w obszarze psychiki.
Psychologia pozytywna również powoli wkracza do świata biznesu. Jakie są główne obszary jej zainteresowań?

Psychologia pozytywna w biznesie to przede wszystkim:

  • wpływ zdrowych i pozytywnych relacji w miejscu pracy na efektywność firmy
  • rekrutacja pracowników oparta o ich kompetencje i umiejętności rozwoju
  • znaczenie pozytywnych relacji z klientem dla budowania lojalności klienta względem firmy
  • przywiązanie do marki i pozytywne skojarzenia z marką, które umacniają jej wizerunek i siłę
  • rola szczęścia i poziomu satysfakcji pracowników a zmniejszenie rotacji i efektywność pracy
  • pozytywne nastawienia a skuteczność sprzedaży

i wiele innych zagadnień, które starają się interpretować i wyjaśniać mechanizmy biznesowe nie tylko przez pryzmat wskaźników finansowych ale również poprzez to jak poczuciem zadowolenia i szczęściem można wpływać na wzrost wartości firmy.

Przewijanie do góry