Rodzice którzy przychodzą do sklepów z małymi dziećmi, robią większe zakupy niż osoby które przychodzą do sklepu bez dzieci. Co ciekawe, zakupy te robię nieświadomie. Badania w tym zakresie zostały opublikowane w ostatnim numerze Journal of Retailing and Consumer Services – po obserwacji zakupów wielu par z dziećmi i bez nich, zapytano badanych o rzeczy które kupili. Okazuje się, że rodzice byli przekonani że kupili o połowę mniej rzeczy niż rzeczywiście władowali do koszyka.
Z badań wynika, że rodzice są kompletnie nieświadomi tego, jak wiele rzeczy nabywają, jeśli towarzyszą im w zakupach małe dzieci, które radośnie wrzucają do wózka bądź namawiają rodziców na wszelkie towary umieszczone w kolorowych opakowaniach. Taka obserwacja daje ogromne pole do popisu merchandiserom. Do tej pory bowiem uważaliśmy że dzieci wprawdzie namawiają rodziców do konkretnych produktów i wpływają na wzrost sprzedaży, ale nie było jasnym, że większość tych dodatkowych produktów pozostaje na granicy świadomości rodziców – trudniej im więc kontrolować ilość wydawanych w sklepie pieniędzy.
Jeśli więc jesteś rodzicem, przed wyjazdem do supermarketu lepiej zostaw dzieci w domu, lub już na samym początku zakupów kup dziecku niewielką zabwkę, aby miało się czym zająć przez resztę zakupów.
Jeśli zaś projektujesz sklep lub chcesz zwiększyć obroty – stwórz przyjazną dziecku atmosferę, tak aby dziecko chciało do Ciebie przychodzić, a rodzice mieli poczucie, że biorąc ze sobą dziecko na zakupy sprawią mu radość. Zwiększyć sprzedaż możesz też przez umieszczenie najbardziej kolorowych opakowań na dolnych półkach – w zasięgu dziecięcych łapek.
fot.:Rizzly