Plotki w biurze i ich tematyka

Jako pracownikowi, prawdopodobnie nie raz zdarzało Ci się czynnie bądź biernie uczestniczyć w plotkach biurowych. Są stałym elementem życia biurowego którego nie da się uniknąć i choć pewne środowiska bardziej, a inne mniej sprzyjają plotkowaniu, to wizja biura w którym pracownicy nie rozmawiają o sobie nawzajem tak naprawdę jest wizją utopijną.

Jako manager, nie możesz plotkować. Mało tego, musisz stać na straży wszystkich oplotkowywanych pracowników. Zanim jednak wezwiesz kogoś na dywanik aby porozmawiać z nim o jego zbyt długim języku, lepiej upewnij się czy rzeczywiście masz do czynienia z plotką.
Najczęściej, biurowe plotki dotyczą :

  • związków emocjonalnych, niewierności i małżeństw (słowa klucze – zdrada, romans, staszek z księgowości)
  • podejrzeń o ciąże (ciąża, brzuch , dziecko)
  • uzależnień (alkohol, narkotyki, impreza)
  • uprzedzeń rasowych i związanych z orientacją seksualną
  • zwolnień z pracy (redukcja, zwolnienie, bruk)

Wszystkie usłyszane strzępki rozmów zawierające się w powyższej tematyce, powinny zwrócić twoją uwagę jako kierownika- to te tematy potrafią najbardziej zaszkodzić pracownikom.

Plotki możesz też wykorzystać do własnych celów.

W jaki sposób?
motywując pracowników do pracy (np. plotka o premiach: nie musisz wtedy wprost podawać wysokości premii, pracownikom wystarczy ich wizja, a poziom premii dobierzesz po wykonaniu zadania)
podwyższając swoją pozycję (informacja o Twoim osiągnięciu , z którego jesteś szczególnie dumny, może spowodować wzrost Twojej pozycji w oczach pracowników – uważaj jednak by plotka pozostała plotką, nie zamieniła się zaś w przechwałki)
integrując pracowników z firmą (wszelkie biurowe historie ukazujące siłę i przewagę rynkową firmy pozwolą pracownikom wierzyć że pracują dla najlepszego gracza).

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry